Tekstipuhelupalvelu

Tekstipuhelupalvelun palvelualusta uudistui – lue lisää sivun alalaidasta
(Huom! kirjautumissivun osoite ja ulkoasu on muuttunut)

KIRJAUDU TEKSTIPUHELUPALVELUUN

Tekstipuhelu helpottaa ja nopeuttaa asiointia

Tekstipuhelut ja tekstipuheluiden välityspalvelu tarjoavat kuuroille, kuulo-, kuulonäkö- ja puhevammaisille mahdollisuuden hoitaa asiointia muiden kansalaisten kanssa yhdenvertaisella tavalla. Palvelua voi hyödyntää internetin kautta täysin maksutta.

Lue lisää palvelusta

 

KÄYTÄ KÄTEVÄSTI NETISSÄ
Internetpalvelun käyttöön riittää tavallinen tietokone, jossa on internetyhteys. Palvelu on käytettävissä ympäri vuorokauden suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi. Palvelun avulla voit hoitaa asiointia itsenäisesti ja haluttuna ajankohtana.  Välittäjät ovat koulutettuja ammattilaisia ja heitä sitoo vaitiolovelvollisuus.


KUINKA VOIT KÄYTTÄÄ PALVELUA?

Palvelun käyttö edellyttää rekisteröitymistä. Rekisteröitymisen jälkeen saat käyttöösi henkilökohtaiset tunnukset palvelun käyttöön.

Alta löydät linkin rekisteröitymislomakkeelle. Kun olet täyttänyt lomakkeen ja lähettänyt sen kautta tiedot asiakaspalveluumme, saat käyttäjätunnuksen ja salasanan sähköpostiisi.

TÄSTÄ PÄÄSET REKISTERÖITYMÄÄN

Tunnukset saatuasi pääset käyttämään palvelua alta löytyvän linkin alta

KIRJAUDU TEKSTIPUHELUPALVELUUN


VIKATILANNE?
Mikäli havaitset tekstipuhelupalvelussa vikaa, voit tehdä vikailmoituksen numeroon 040 169 6006


PALVELUA VOIT KÄYTTÄÄ MYÖS KÄNNYKÄLLÄ
Tekstipuhelu on mahdollista myös kännykällä! Tätä MMX-palvelua voi toistaiseksi käyttää Android-puhelimella, jossa on tietoliikenneyhteys. Testaa ja kerro käyttökokemuksistasi/lähetä palautetta osoitteeseen: tekstipuhelu@vsp.fi
Samasta osoitteesta voit pyytää myös opastusta palvelun käyttöön.

Lataa tästä kännykkäpalvelun asennus- ja käyttöohje


HENKILÖKOHTAINEN NUMERO
Voit varata käyttöösi henkilökohtaisen numeron, joka mahdollistaa myös puheluiden vastaanottamisen tekstipuhelupalvelumme välityksellä! Henkilökohtainen numero helpottaa huomattavasti kaikenlaista asiointia; voit jättää oman numerosi ja soittopyynnön esimerkiksi lääkärikeskusten ajanvaraukseen ja virastoihin ja käyttää sitä vaikkapa käyntikorteissasi.

Haluatko käyttöösi henkilökohtaisen numeron? Lähetä viestiä osoitteeseen: tekstipuhelu@vsp.fi
Kerro viestissä seuraavat tiedot: oma nimi ja tekstipuhelupalvelun käyttäjätunnus

Palvelu on käytettävissä omalle tietokoneellesi asennettavalla sovelluksella. Sovelluksen voit ladata tästä (kun klikkaat linkkiä ohjelma kysyy, haluatko Suorittaa tai Tallentaa ohjelman? Paina Suorita)

Lataa tai tulosta sovelluksen pikaopas


AJANKOHTAISTA – Tekstipuhelupalvelun palvelualusta uudistui

Tekstipuhelupalvelun palvelualusta on päivitetty. Päivitys koski sekä selainpohjaista palvelua että käyttäjien tietokoneille paikallisesti asennettavaa myMMX PC -sovellusta. Päivityksen yhteydessä palvelun kirjautumissivun osoite muuttui ja ulkoasu uudistui. Huom! Mikäli olet lisännyt palvelun selaimen suosikkeihin, päivitäthän tilalle palvelun uuden osoitteen.

Selainpohjaista palvelua käyttävien ei tarvitse tehdä mitään toimenpiteitä. Tietokoneellaan paikallisesti asennettavaa myMMX PC -sovellusta käyttävien tulee poistaa tietokoneeltaan aiempi myMMX PC -sovellus ja asentaa sovelluksen uusi versio.

Sovelluksen uuden version voit ladata TÄSTÄ (kun klikkaat linkkiä ohjelma kysyy, haluatko Suorittaa tai Tallentaa ohjelman? Paina Suorita)

Huom! Uuden MMX-version myötä yhteydenottotapa Tekstipuhelupalveluun muuttui. Käyttäjän tulee syöttää palvelunumero joko käyttäen numerovalitsinta tai vaihtoehtoisesti valita palvelunumero Kontaktit -listalta.

Päivitys oli välttämätön, sillä Oracle aikoo lopettaa kokonaan selainten java-lisäosan ja muutoksen myötä mm. Firefox-selaimen java-tuki päättyy.