Amiedu etsi uusia ICT-asiakkaita – Protonelta potkua myyntikampanjaan

Yritysten markkinointikampanjat saavat uutta potkua, kun asiakkaiden kontaktointi siirretään ulkopuolisen yhteistyökumppanin tehtäväksi. Protonen tarjoama business-to-business – telemarkkinointipalvelu on jo entuudestaan tuttu Amiedussa, ja nyt sitä on kokeillut myös Amiedun ICT-osaamiskeskus.

– Markkinointiviestinnässä ja uusasiakashankinnassa on hyvä välillä hyödyntää tällaista kampanjatoteutusta. Tämä on siis yksi keino lisätä yrityksen tunnettuutta ja saada uusia liidejä. Koska myyntiorganisaatiomme resurssit ovat rajalliset, kampanja saatiin parhaiten toteutettua ulkopuolisen yhteistyökumppanin avulla, toteaa Amiedun ICT-osaamiskeskuksen myyntipäällikkö Anni Horelli.

Protonen vauhdittama kampanja käynnistettiin elokuussa ja toteutettiin syys- ja lokakuun aikana, ja se on jo päättynyt. Horellin mukaan Amiedussa ollaan tyytyväisiä kampanjan lopputuloksiin.

– Protone hoiti oman osuutensa oikein hyvin, ja kampanja sujui aika pitkälti odotusten mukaisesti. Kampanjan avulla olemme päässeet keskustelemaan yhteistyöstä uusien asiakkaiden kanssa sekä lisänneet Amiedun ICT-osaamiskeskuksen tunnettuutta valitussa kohderyhmässä. Yhteistyötä on varmasti luvassa tulevaisuudessakin, koska toimintatapa todettiin hyväksi ja tuloksia syntyi.

Kontakteja useilta toimialoilta

Amiedun ICT-osaamiskeskuksen kampanjan tarkoituksena oli tietotekniikan koulutuspalveluiden tiimoilta kontaktoida asiakasyritysten koulutustarpeita. Kyseessä oli puhtaasti uusasiakashankintaan keskittyvä kampanja.

– Mukana oli hyvin erityyppisiä asiakkaita eri toimialoilta. Julkiselta puolelta kontaktoimme esimerkiksi jonkun verran liittoja, ja lisäksi mukana oli yksittäisiä yrityksiä muun muassa finanssipuolelta, Horelli kertoo.

amiedu