Huomioi nämä, kun tilaat telemarkkinointipalveluja

Kun päätät ottaa telemarkkinoinnin osaksi markkinointiasi, kannattaa muutamaan asiaan kiinnittää huomioita:
  1. Aseta mittarit ja tavoitteet oikein; hyvät telemarkkinoinnin tulokset eivät takaa hyvää kaupallista tulosta, mikäli liidit eivät ole aidosti potentiaalisia ostajia
  2. Telemarkkinointi tuottaa tutkitusti huomattavan määrän liidejä muihin kanaviin verrattuna, mutta se on yksikkökustannuksiltaan suhteellisen kallis kanava; panosta siis suunnitteluun, kohderyhmien valintaan ja ennen kaikkea kohdentamiseen (hyödynnä työssä alan ammattilaista)
  3. Luo uusasiakashankinnastasi systemaattinen, jatkuva prosessi yksittäisten kampanjoiden sijaan

Miksi valita telemarkkinointi?

Telemarkkinoinnilla tavoitat suurenkin kohderyhmän nopeasti ja silti henkilökohtaisesti; voit olla varma, että saat halutun viestin varmasti perille haluamallesi kohderyhmälle. Henkilökohtaisen kontaktin ansiosta kohderyhmälle jää myös muita kanavia varmemmin muistijälki tuotteestasi tai palvelustasi. Liidien eli myyntivihjeiden lisäksi telemarkkinointi toimii parhaimmillaan myös kevyenä markkina-analyysinä; saat kohderyhmältäsi arvokasta tietoa, jota voit hyödyntää myynnissä ja markkinoinnissa.