Kuurojen tekstipuhelupalvelu siirtyi Protonelle

Kuurojen tekstipuhelupalvelu siirtyi vuoden alussa contact center -palveluihin erikoistuneen Protone Oy:n hoidettavaksi. Kuulo- ja puhevamma-alan järjestöjen organisoima palvelu toimii palveluntarjoajan vaihtumisen jälkeen kuten aikaisemminkin, mutta palvelun vaatimaa erikoisteknologiaa on uusittu.

Tekstipuhelupalvelu on kuuroille ja kuulovammaisille suunnattu palvelu, jota Raha-automaattiyhdistys tukee taloudellisesti. Palvelun avulla puhelimitse asioiminen voidaan hoitaa tekstimuodossa.

– Meidän roolinamme on olla siinä tavallaan tulkkina tai viestin välittäjänä. Palvelua tarvitseva henkilö kommunikoi tekstipuhelimella tai netin välityksellä tekstimuodossa meidän palveluumme, ja me toimimme äänenä välittämässä viestiä eteenpäin, kertoo Protone Oy:n toimitusjohtaja Kari Heikkilä.

– Teimme siirtymisen yhteydessä 200 000 euron investoinnin palvelun vaatimiin järjestelmiin ja laitteisiin. Tekninen alusta on toimintavarmempi kuin aikaisemmin.

Uuden teknisen alustan hankkiminen mahdollistaa myös palvelun kehittämisen, jota Protone ryhtyy tekemään jatkossa yhteistyössä kuulo- ja puhevamma-alan järjestöjen kanssa.

Tekstipuhelupalvelu on avoinna joka päivä vuorokauden ympäri. Palvelua voi käyttää myös internetissä joka päivä klo 8-20. Internet-palvelun käyttäminen vaatii rekisteröitymisen.

Lisätietoja:

Protone Oy
Kari Heikkilä
p. 050 387 11 33
www.protone.fi/palvelut/tekstipuhelu

 

PI064040_HIGH21