Liidien generointia nyt myös sähköisistä kanavista

Protone on viimeisen lähes kymmenen vuoden aikana generoinut asiakkailleen liidejä telemarkkinoinnin avulla. Telemarkkinoinnin rinnalle on tämän syksyn aikana noussut myös sähköiset kanavat, kun Protone on solminut yhteistyösopimuksen internetmarkkinointiin erikoistuneen Saleslion Oy:n kanssa.

Olimme jo vuosia hyödyntäneet internetmarkkinoinnin mahdollisuuksia omassa uusasiakashankinnassamme. Aloitimme yhteistyön Googlen ja ulkopuolisen markkinointikumppanin kanssa vuonna 2006″, Protonen toimitusjohtaja Kari Heikkilä kertoo.

“Pay-Per-Click-markkinointi vaikutti ensin oikealta ratkaisulta. Jossakin vaiheessa kustannukset saatua liidiä kohden alkoivat kuitenkin nousta voimakkaasti. Yhteistyön loppua kohden liidien kappalehinta oli yli kaksinkertaistunut, liidien laadun kuitenkaan parantumatta merkittävästi”, Heikkilä jatkaa.

Kontakteista kauppaa käyttäjäkokemusta optimoimalla

Protonella huomattiin pian, että pelkkä käynti verkkosivulla ei tuo tulosta, vaan klikit on saatava kääntymään asiakaskontakteiksi. Protone valitsi yhteistyökumppanikseen internetmarkkinoinnin asiantuntijayritys Saleslion Oy:n. Tulokset olivat kiistattomia, pian yhteistyön aloittamisen jälkeen Protonen verkkosivut nousivat Googlen luonnollisissa hakutuloksissa tärkeimmillä hakusanoista kolmen parhaan joukkoon.  Verkkosivut uusittiin samalla käyttäjäystävällisimmiksi ja informatiivisemmiksi.  Yhteistyö Saleslionin kanssa ei vain nostanut Protonen verkkosivuja hakutulosten kärkeen, vaan se myös lisäsi merkittävästi verkkosivujen kautta tulevien yhteydenottojen määrää ja paransi niiden laatua.

Yhteistyö tuo uudet sähköiset palvelut myös Protonen asiakkaille

Alun asiakassuhde syveni lopulta kumppanuudeksi. Protone tarjoaa Saleslionin optimointipalveluja nyt myös omille asiakkailleen. Molemmat yritykset ovat oikeastaan samalla asialla, vain erilaisin keinoin. Kumpikin auttaa asiakkaitaan saamaan parempia asiakaskontakteja.

”Keskitymme yhteistyössä nyt entistä enemmän käyttäjäkokemuksen optimointiin. Mielenkiintoinen, asiakkaan näkökulmasta tuotettu sisältö ja kontaktiin kannustava yleisilme ovat tänä päivänä internetmarkkinoinnin onnistumisen edellytyksiä ”, toteaa Saleslionin toimitusjohtaja Kari Harju.

”Me emme vain laske klikkejä. Me autamme kääntämään klikit kontakteiksi.”, Harju summaa.

Lisätietoja:

www.saleslion.fi

Kari Heikkilä: 050-387 11 33
Kari Harju: 044-261 02 41

hakukoneoptimointi