Olimme hyvin epäileväisiä, voiko palveluamme myydä puhelimessa

Deep Lead on valmennusyritys, joka valmentaa erilaisten yritysten johtohenkilöitä sekä esimiehiä tavoitteellisten vuorovaikutustaitojen käyttämiseen eli syväjohtamiseen. Suomalaiseen tutkimukseen perustuvassa syväjohtamisen ideologiassa yhdistyy lisäksi oppiminen.

– Valmennamme asiakkaitamme rakentamaan johtajuudesta menestystekijän. Periaatteenamme on, että ketään muuta ei voi muuttaa kuin itseään, Deep Leadin toimitusjohtaja Jarno Anttalainen valottaa.

Viime syksynä Deep Leadissä päätettiin, että liiketoimintaa ryhdytään kasvattamaan hallitusti. Aiemmin asiakkaat ovat itse olleet yhteydessä yritykseen, nyt konseptia kuitenkin haluttiin laajentaa aktiivisemmaksi Deep Leadin puolelta. Koska yrityksen valmentajat ovat omissa päivätöissään olevia ammattijohtajia ja yrityksen vakiohenkilökuntaan kuuluu viisi henkilöä, tarvittiin apujoukkoja.

– Olemme niin pieni yritys, että ulkoistamme järkevästi. Omalla porukalla hoidamme yrityksen operatiivisen puolen. Valmentajiemme työhön ei kuulu soitella mahdollisille asiakkaille, heidän vastuualueelleen kuuluu valmennukseen liittyvät tehtävät.

Samoilla arvoilla yhteistyöhön

Deep Lead valitsi Protonen asiakaskontaktoinnin yhteistyökumppaniksi, sen harteille siirtyi vanhoihin sekä uusiin asiakkaisiin kontaktoiminen. Varsinainen valinta muotoutui ja muiden yritysten kilpailutus loppui, kun Deep Leadin asiakasyrityksestä Iittalasta suositeltiin heille Protonea. Niin Deep Leadin kuin Protonenkin samankaltaiset arvot olivat iso vaikuttava tekijä, joka teki toimitusjohtaja Anttalaiseen vaikutuksen. Hän kertoo, että Protonessa pidetään henkilöstöstä erittäin hyvää huolta ja toiminta on kaikin puolin pitkäjänteistä.

– Olimme tosin aluksi hyvin epäileväisiä, voiko palveluamme myydä lainkaan puhelimessa.

Sittemmin on käynyt ilmi, että Protonen hoitamalla tavalla asiantuntijuutta myyvää yritystäkin voidaan markkinoida puhelimessa.

– He hoitavat asiakaskontaktoinnin erittäin hyvin ja vastuullisesti. Haluamme, että asiakkaan mielenkiinto herätetään, eikä missään tapauksessa mitään tyrkytetä. Asiakas voi sitten itse päättää, onko hän kiinnostunut kuulemaan enemmän ja mahdollisesti tapaamaan, Anttalainen valottaa.

Anttalainen kertoo, että aluksi sovittiin vuoden kestävästä kokeilumielisestä yhteistyöstä. Nyt myös Protonen yhteyspäällikkö Jouko Kujala on ollut Deep Leadin järjestämässä valmennuksessa mukana, mistä on molemmin puolista hyötyä.

– Yhteistyömme on senkin vuoksi syventynyt entisestään ja uskon, että siitä tulee pitkäaikaista. Suosittelen Protonea kaikille niille, jotka eivät tavoittele myynnissään aggressiivista lähestymistapaa, Anttalainen sanoo.

Lisätietoja

Toimitusjohtaja, valmentaja

Jarno Anttalainen

040-554 3840

jarno.anttalainen(at)deeplead.com

 

jarno_anttalainen-200x300