Protone kehittää järjestelmiään

Protone on ottanut käyttöönsä Microsoft Office SharePoint Serverin eli tuttavallisemmin MOSS:n. Liiketoiminnan kasvun ja asiakkaiden tarpeiden takia dokumenttien löytämiseen, hallintaan ja jakamiseen tarvitaan yhä nopeampia työkaluja. MOSS:n avulla Protone hallinnoi asiakasdokumentteja, sisäisiä ohjeita sekä erilaisia tiedotteita. Järjestelmä toimii keskeisessä roolissa niin sisäisessä kuin ulkoisessakin toiminnassa.

Protonen käyttöön ottama MOSS-ratkaisu on juuri Protonen toimintaan räätälöity. Järjestelmä itsessään ei tarjoa lisäarvoa ilman yrityksen toimintaan sovitettuja prosesseja.

Protonen henkilökunnan sitoutuminen hankkeeseen sekä kehittämishalu mahdollistaa hyvän työympäristön syntymisen. On ilo seurata asiakkaita, jotka haluavat kehittää jatkuvasi ICT-ympäristöään ja ymmärtävät sen merkityksen toiminnan tehokkuudelle, kertoo MOSS:n toimittaneen Concept.10 IT:n toimitusjohtaja Petri Rajamäki.

Myös Avaya- ja TCM-järjestelmiä kehitetään

Protone on investoinut alkuvuodesta myös Avaya-järjestelmän kehittämiseen. Nyt panostetaan erityisesti Avayan vikasitoisuuden parantamiseen, mikä on koko toiminnan jatkuvuuden kannalta oleellista.

Myös telemarkkinoinnin ja telesalesin käytössä olevaa toiminnanohjausjärjestelmää (TCM-järjestelmä) kehitetään. Yksi uudistuksista on mahdollisuus lähettää asiakkaalle sähköistä materiaalia reaaliajassa vaikka puhelun aikana.

Viime vuoden tärkein uudistus oli telesales-yksikön käyttöön tarkoitetun tilausjärjestelmän rakentaminen, joka mahdollistaa mm. ftp-sanomien lähettämisen suoraan asiakkaan järjestelmiin. Lisäksi TCM- ja Avaya-järjestelmät integroitiin keskenään.

Jatkuva järjestelmien kehittäminen ja uudistaminen on ollut Protonen toimintamalli koko yrityshistoriamme ajan. Pitämällä järjestelmät liiketoiminnan tarpeita vastaavana pystymme takaamaan asiakkaille nopeaa ja luotettavaa palvelua sekä kilpailukykyiset hinnat, toteaa toimitusjohtaja Kari Heikkilä. Turhaan tehdyt minuutit ja tunnit näkyvät hinnoissa. Tehokkuus pitää meidät edelleen alan kärkitoimijoiden joukossa, Heikkilä jatkaa.

asiakaspalvelija