Puhelinasiakaspalvelu toimii myös digiaikana

Yhä useampi yritys on siirtänyt asiakaspalvelunsa lähes kokonaan nettiin ja sosiaaliseen mediaan. Se on toki nykyaikaa ja monet nettipohjaiset palveluportaalit toimivatkin erinomaisesti. Verkkopalveluiden huonona puolena on kuitenkin se, että ne jättävät helposti asiakkaalle kysymyksiä, eikä henkilökohtaista kontaktia synny, toisin kuin perinteisessä puhelinpalvelussa. Jättääkö siis nettipalvelu kylmäksi? Uskomme, että joissakin tapauksissa kyllä.

Henkilökohtaisen palvelun arvostus nousee nettiaikakaudella

Ennen henkilökohtaista palvelua ei ehkä osattu niinkään kaivata, sillä sitä sai joka paikasta, koska sähköistyminen ei ollut vielä ottanut niin suurta roolia asiakaspalvelussa. Nykypäivänä askarruttaviin kysymyksiin kaivataan vastausta aidolta henkilöltä puhelinasiakaspalvelun välityksellä. Vaikka internet-sivustoilla monet yritykset kertovat vastauksensa ns. yleisimpiin kysymyksiin, ei ostaja sieltä välttämättä aina löydä etsimäänsä. Puhelinpalvelua kaipaa siis moni kuluttaja sekä yrityspäättäjä. Henkilökohtaisesta palvelusta jää useimmiten myös positiivisempi mielikuva yrityksestä. Puhelinpalvelun kautta yksilöllisiinkin kysymyksiin saa helpommin vastauksen, kun toisessa päässä on ammattitaitoinen asiakaspalvelija.

Monia myös turhauttaa etsiä verkkosivuilta vastauksia yrityksen tuotteisiin tai palveluihin liittyviin kysymyksiin. Puhelinasiakaspalveluun soittaminen tuntuu usein helpommalta ja luotettavammalta. Puhelinasiakaspalvelua ei siis kannata unohtaa kokonaan, vaikka yritykselläsi olisikin käytössään verkkopohjainen asiakaspalvelu.

Asiantunteva puhelinpalvelu jättää laadukkaan mielikuvan

Puhelimeen tartutaan usein siinä kohtaa, kun oikeasti tarvitaan apua ja halutaan yksilöllistä palvelua. Tavallista nettiaikakaudella kuitenkin on, että ensin etsitään vastauksia yrityksen verkkosivuilta. Mikäli etsintä ei tuota tulosta, nostetaan luuri korvalle. Tässä kohtaa asiakaspalvelun asiantuntevuus, ripeys ja palvelualttius ovat valttia. Turhautunut asiakas haluaa saada vastauksen kysymyksiinsä heti. Ulkoistamalla puhelinasiakaspalvelusi meille voit olla varma siitä, että yrityksesi kuulostaa asiantuntevalta joka tilanteessa. Koulutetut asiakaspalvelun ammattilaisemme tuntevat tuotteesi tai palvelusi läpikotaisin, joten he osaavat neuvoa asiakkaitasi kaikissa kysymyksissä.

Joustavat puhelinasiakaspalveluratkaisut täyttävät yrityksesi tarpeet eri tilanteissa. Voit ulkoistaa puhelinasiakaspalvelusi meille turvallisin mielin ja keskittyä itse varsinaiseen liiketoimintaasi. Me pidämme huolta asiakkaidesi tyytyväisyydestä ammattilaisen ottein.