Tunnelman johtamisella parhaaseen asiakaskokemukseen

Vakka-Suomen Puhelimen contact center -palvelukeskuksissa asiakaskokemus on näkyvillä joka hetki, mutta nykyään yhtiössä mitataan päivittäin myös työntekijäkokemusta. Käytössä ovat monille tutut hymiölaitteet, joilla työntekijät antavat päivittäin arvion sekä työpäivästään että esimiestyöstä.

– Uskon vahvasti tunnelman johtamiseen. Palvelukanavien hallinnan ja teknologian ohella sillä on keskeinen rooli hyvän asiakaskokemuksen tuottamisessa, sanoo VSP:n contact center -liiketoiminnasta vastaava liiketoimintajohtaja Simo Rosendahl. 

Työntekijäkokemuksen mittaaminen käynnistyi yhtiössä huhtikuussa ja tulokset ovat olleet erinomaisella tasolla. Työpäiväarvioinneissa positiivisten palautteiden määrä on ollut joka viikko yli 80 % ja esimiestyöarvioinneissa peräti yli 90 %. Onnistuneella tunnelman johtamisella yhtiö tavoittelee paitsi tuottavuuden ja tehokkuuden, myös luovuuden ja työhyvinvoinnin lisääntymistä asiakaspalveluliiketoiminnassaan.

Katso tulokset liitteistä

VSP esimiestyöarviointi kesäkuussa 2016

VSP työpäiväarviointi kesäkuussa 2016