Chat-palvelun suosio rajussa kasvussa
Yhä useampi yritys haluaa palvella asiakkaitaan myös chatin kautta.
Chat on nopea ja kustannustehokas asiointityökalu, joka parantaa entisestään yrityksen verkkosivuilla tai somekanavissa vierailevien asiakaskokemusta. Chatin tekninen toteutus verkkosivustolle käy nopeasti, mutta sitä ennen on huolehdittava, että palveluprosessi ja chatin resursointi ovat kunnossa. VSP tarjoaa chat-palvelun osana ulkoistettua asiakaspalvelua avaimet käteen -periaatteella.
Chatin voi toteuttaa teknisesti monella tavalla. Ikkuna voi olla verkkosivuilla tai somekanavissa näkyvissä pysyvästi, mutta mikäli chat ei palvele ympäri vuorokauden, kerrotaan palveluaika ikkunassa erikseen. Vaihtoehtoisesti chat voi avautua vain tietyssä verkkosijainnissa ja ainoastaan haluttuna aikana. Chatin ilmestymistä voidaan säädellä myös sivustolla vietetyn ajan mukaan.
Mikäli yritykselläsi ei ole omia resursseja chat-palvelun hoitamiseksi, kannattaa palvelu ulkoistaa. VSP integroi yrityksen omilla sivuilla toimivan chatin omaan contact center -järjestelmäänsä ja kanavan hallinnasta vastaa VSP:n koulutettu asiakaspalveluhenkilöstö. Chatin ulkoasu räätälöidään aina yrityksen oman nettisivuston mukaiseksi.
- Chatin suosio on kasvanut parina viime vuotena lähes räjähdysmäisesti ja se on liitetty palvelukanavaksi jo valtaosalle asiakkaistamme, kertoo liiketoimintajohtaja Jyri Pouttu.