VSP on ihmisläheinen luottokumppani yrityksellesi
Tarjoamme yrityksille ulkoistettua asiakaspalvelua sekä IT- ja tietoliikennepalveluja. Palvelemme valtakunnallisesti monen eri toimialan yrityksiä, ja moni asiakkaistamme lukeutuu oman alansa tunnetuimpiin brändeihin Suomessa. Vakka-Suomessa ja Satakunnassa palvelemme myös kuluttaja-asiakkaita.
Olemme vakavarainen suomalainen palveluyhtiö, joka on toiminut jo vuodesta 1896 alkaen. Asiakkaidemme arvostuksen olemme ansainneet ihmisläheisellä ja luotettavalla palvelulla. Asiakkuuksistamme huolehtii 450 asiakaspalvelun ja ICT-alan rautaista ammattilaista. Viihtyisät toimipisteemme sijaitsevat Eurajoella, Porissa, Porvoossa, Raumalla, Turussa ja Uudessakaupungissa.
Olemme yksi Suomen johtavista asiakaspalvelun tuottajista ja merkittävä IT-ratkaisujen ja tietoliikennepalvelujen toimittaja Länsi-Suomessa.
Teemme asiakkaidemme arjesta sujuvaa ja autamme heitä menestymään omassa liiketoiminnassaan.
Yhtiömme arvot on määritelty yhteistyössä henkilöstömme kanssa, ja siksi ne heijastuvat vahvasti arjen työssä.
Palvelulupauksemme: helpotamme arkeasi
Arvot ohjaavat tapaamme toimia ja kehittyä asiakkaidemme, työntekijöidemme ja oman liiketoimintamme eduksi.
Välitämme
Välittäminen on yrityskulttuurimme ydin, ja se näkyy arjessamme konkreettisina tekoina. Teemme joka päivä parhaamme, jotta palvelumme laatu pysyy korkeana, henkilöstömme voi työssään hyvin ja asiakkaamme ovat tyytyväisiä toimintaamme.
Olemme luotettava kumppani
ja reilu työnantaja
Avoimuus, rehellisyys, vastuullisuus ja omistautuminen ovat ohjenuoria tavassamme toimia. Pidämme annetut lupaukset ja kohtelemme jokaista ihmistä tasa-arvoisesti ja yksilönä arvostaen.
Kehitymme asiakkaidemme
ja työntekijöidemme eduksi
Haluamme olla asiakkaillemme proaktiivinen kehittäjäkumppani ja työntekijöille houkutteleva työnantaja. Investoimme teknologiaan, jatkuvaan osaamisen kehittämiseen ja viihtyisään työympäristöön sekä palveluprosessiemme tehostamiseen.
Toimimme tuloksellisesti
Vakavaraisuus ja kannattava kasvu mahdollistavat liiketoimintamme jatkuvan ja kokonaisvaltaisen kehittämisen, jolla turvaamme kilpailukykymme ja arvon tuottamisen niin omistajillemme kuin asiakkaillemmekin.
VSP:n vuosi 2022 lukuina
Liikevaihto kasvoi jälleen edellisvuodesta 22,4 miljoonaan euroon.
Vuonna 2022 käyttökatteemme oli 2,1 miljoonaa euroa.
Vuonna 2022 liikevoittoa syntyi 0,2 miljoonaa euroa eli 1,1 prosenttia liikevaihdosta.
Vuonna 2022 teimme lähes 4 miljoonan euron investoinnit, jotka rahoitettiin aiempien vuosien tapaan kokonaan tulorahoituksella.
Yhtiön taseen loppusumma oli tilikauden 2022 lopussa 29 miljoonaa euroa.
Olemme vakavarainen kumppani. Omavaraisuusasteemme on yli 84 prosenttia.
Työllistämme 450 rautaista asiakaspalvelun ja ICT-alan ammattilaista monella eri paikkakunnalla.
Vuosikertomus
Vuosikertomuksesta löydät taloudellisten tietojen lisäksi mielenkiintoisia asiakastarinoita sekä kattavat esittelyt yhtiömme eri liiketoiminta-alueista.
Kätevät linkitykset sivun 2 yläreunasta alkaen sekä sisällysluettelosivuilla helpottavat ja nopeuttavat vuosikertomuksen selaamista verkossa.
Osinkopolitiikka
Vakka-Suomen Puhelin Oy:n tavoitteena on tasainen ja vakaa osingonmaksu. Tavoitteenamme on pitää osakekohtainen osinko vakaana tuloksen vaihtelusta riippumatta, kuitenkin huomioiden yhtiön kulloinenkin rahoituksellinen asema ja strategia.
Päätöksenteko
VSP:n ylin päätöksentekoelin on vähintään kerran vuodessa kokoontuva yhtiökokous. Varsinainen yhtiökokous valitsee hallintoneuvoston jäsenet ja toimikausi on kolmivuotinen.
Hallintoneuvostoon kuuluu 30 jäsentä.

Laatusertifioitua palvelua jo vuodesta 2004
Yhtiöllemme myönnettiin ISO 9001 -laatusertifikaatti ensimmäisen kerran jo vuonna 2004. Sertifiointi kattaa yhtiömme koko toiminnan ja kaikki toimipisteet. Laatustandardin (ISO 9001:2015) mukaisten vaatimusten täyttyminen toiminnassamme varmistetaan vuosittaisilla auditoinneilla. Olemme saaneet auditoinneista joka vuosi erinomaiset arvosanat, ja erityisen positiivista palautetta olemme saaneet toimintamme jatkuvasta ja määrätietoisesta kehittämisestä.
Auditoimme laatujärjestelmän mukaisesti toimintaamme aktiivisesti myös itse, ja vuosittain prosesseja ja toimintaamme auditoivat myös asiakkaat ja kumppanit.
Sertifiointikumppaninamme on alusta saakka toiminut Kiwa Inspecta, joka on Pohjois-Euroopan johtava tarkastus-, testaus-, sertifiointi-, konsultointi- ja koulutusalan palveluyritys.
Laatupolitiikka
Kykenemme tunnistamaan asiakkaidemme tarpeet ja tuotamme mitattua lisäarvoa asiakkaidemme liiketoimintaan. Varmistamme henkilöstömme ammattitaidon ylläpidon ja kehittämisen jatkuvan parantamisen hengessä. Järjestämme suunnitelmallisesti koulutuksia ja arvioimme säännöllisesti toimintatapojemme tehokkuutta ja tarkoituksenmukaisuutta.
Olemme sitoutuneet toimintaan sovellettavan laatustandardin (ISO 9001:2015) vaatimusten täyttämiseen. Standardia sovelletaan yhtiön koko liiketoimintaan ilman rajauksia.