Kasvollinen kehittäjäkumppani yrityksellesi
Tarjoamme yrityksille ulkoistettua asiakaspalvelua sekä IT- ja tietoliikennepalveluja. Palvelemme valtakunnallisesti monen eri toimialan yrityksiä, ja moni asiakkaistamme lukeutuu oman alansa tunnetuimpiin brändeihin Suomessa. Vakka-Suomessa ja Satakunnassa palvelemme myös kuluttaja-asiakkaita.
Olemme vakavarainen suomalainen palveluyhtiö, joka on toiminut jo vuodesta 1896 alkaen. Asiakkaidemme arvostuksen olemme ansainneet ihmisläheisellä ja luotettavalla palvelulla. Asiakkuuksistamme huolehtii 400 asiakaspalvelun ja ICT-alan rautaista ammattilaista. Viihtyisät toimipisteemme sijaitsevat Eurajoella, Porissa, Porvoossa, Raumalla, Turussa ja Uudessakaupungissa.
Tuotamme Suomen parasta asiakaspalvelua ja olemme Länsi-Suomen halutuin IT-ratkaisujen ja tietoliikennepalvelujen toimittaja.
Teemme asiakkaidemme arjesta sujuvaa ja autamme heitä menestymään omassa liiketoiminnassaan.
Yhtiömme arvot on määritelty yhteistyössä henkilöstömme kanssa, ja siksi ne heijastuvat vahvasti arjen työssä.
Palvelulupauksemme: helpotamme arkeasi
Arvot ohjaavat tapaamme toimia ja kehittyä asiakkaidemme, työntekijöidemme ja oman liiketoimintamme eduksi.
Välitämme
Välittäminen on yrityskulttuurimme ydin, ja se näkyy arjessamme konkreettisina tekoina. Teemme joka päivä parhaamme, jotta palvelumme laatu pysyy korkeana, henkilöstömme voi työssään hyvin ja asiakkaamme ovat tyytyväisiä toimintaamme.
Olemme luotettava kumppani
ja reilu työnantaja
Avoimuus, rehellisyys, vastuullisuus ja omistautuminen ovat ohjenuoria tavassamme toimia. Pidämme annetut lupaukset ja kohtelemme jokaista ihmistä tasa-arvoisesti ja yksilönä arvostaen.
Kehitymme asiakkaidemme
ja työntekijöidemme eduksi
Haluamme olla asiakkaillemme proaktiivinen kehittäjäkumppani ja työntekijöille houkutteleva työnantaja. Investoimme teknologiaan, jatkuvaan osaamisen kehittämiseen ja viihtyisään työympäristöön sekä palveluprosessiemme tehostamiseen.
Toimimme tuloksellisesti
Vakavaraisuus ja kannattava kasvu mahdollistavat liiketoimintamme jatkuvan ja kokonaisvaltaisen kehittämisen, jolla turvaamme kilpailukykymme ja arvon tuottamisen niin omistajillemme kuin asiakkaillemmekin.
VSP:n vuosi 2023 lukuina
Liikevaihtomme tilikaudella 2023 oli 21,5 miljoonaa euroa.
Tilikauden käyttökate nousi 3,4 miljoonaan euroon eli 16 prosenttiin liikevaihdosta.
Tilikauden liikevoitto parani edellisvuodesta merkittävästi ollen 1,6 miljoonaa euroa eli 7,5 prosenttia liikevaihdosta.
Vuonna 2023 teimme yli kahden miljoonan euron investoinnit, jotka rahoitettiin aiempien vuosien tapaan kokonaan tulorahoituksella.
Yhtiön taseen loppusumma oli tilikauden 2023 lopussa yli 31 miljoonaa euroa.
Vakavaraisuutemme on vahva: omavaraisuusasteemme oli lähes 83 prosenttia.
Työllistimme viime tilikaudella keskimäärin lähes 400 rautaista asiakaspalvelun ja ICT-alan ammattilaista monella eri paikkakunnalla.
Vuosikertomus
Vuosikertomuksesta löydät taloudellisten tietojen lisäksi mielenkiintoisia asiakastarinoita sekä kattavat esittelyt yhtiömme eri liiketoiminta-alueista.
Kätevät linkitykset sivun 2 yläreunasta alkaen sekä sisällysluettelosivuilla helpottavat ja nopeuttavat vuosikertomuksen selaamista verkossa.
Osinkopolitiikka
Vakka-Suomen Puhelin Oy:n tavoitteena on tasainen ja vakaa osingonmaksu. Tavoitteenamme on pitää osakekohtainen osinko vakaana tuloksen vaihtelusta riippumatta, kuitenkin huomioiden yhtiön kulloinenkin rahoituksellinen asema ja strategia.
Päätöksenteko
Yhtiön ylin päätöksentekoelin on vähintään kerran vuodessa kokoontuva yhtiökokous. Varsinainen yhtiökokous valitsee hallintoneuvoston jäsenet. Hallintoneuvoston toimikausi on kolmivuotinen.
Sertifioitua palvelua
Yhtiöllemme on myönnetty ISO 9001 -laatusertifikaatti vuodesta 2004 alkaen. Sertifiointi kattaa yhtiömme koko toiminnan ja kaikki toimipisteet. Laatustandardin (ISO 9001:2015) mukaisten vaatimusten täyttyminen toiminnassamme varmistetaan vuosittaisilla auditoinneilla. Olemme saaneet auditoinneista joka vuosi erinomaiset arvosanat, ja erityisen positiivista palautetta olemme saaneet toimintamme jatkuvasta ja määrätietoisesta kehittämisestä. Viimeisin seuranta-auditointi suoritettiin marraskuussa 2024, eikä auditoinnissa todettu tälläkään kertaa poikkeamia.
Auditoimme laatujärjestelmän mukaisesti toimintaamme aktiivisesti myös itse, ja vuosittain prosesseja ja toimintaamme auditoivat myös asiakkaat ja kumppanit.
ISO 9001:2015-sertifikaattimme
Vuonna 2022 meille myönnettiin ensimmäistä kertaa tietoturvallisuuden hallinnan sertifikaatti ISO 27001. Saimme sertifioinnissa hyvää palautetta laajasta sekä vahvasta sitoutumisesta tietoturvallisuuden hallinnan periaatteisiin, jotka näkyvät arjen työssä. Tänä vuonna yhtiö päätti siirtyä tietoturvallisuuden hallintajärjestelmän osalta versioon ISO/IEC 27001:2022. Seuranta- ja siirtymäauditointi suoritettiin marraskuussa 2024. Auditoinnissa ei todettu poikkeamia ja siirtymä uuteen versioon hyväksyttiin.
ISO/IEC 27001:2022-sertifikaattimme
Sertifiointikumppaninamme on alusta saakka toiminut Kiwa Inspecta, joka on Pohjois-Euroopan johtava tarkastus-, testaus-, sertifiointi-, konsultointi- ja koulutusalan palveluyritys.
Laatupolitiikka
Kykenemme tunnistamaan asiakkaidemme tarpeet ja tuotamme mitattua lisäarvoa asiakkaidemme liiketoimintaan. Varmistamme henkilöstömme ammattitaidon ylläpidon ja kehittämisen jatkuvan parantamisen hengessä. Järjestämme suunnitelmallisesti koulutuksia ja arvioimme säännöllisesti toimintatapojemme tehokkuutta ja tarkoituksenmukaisuutta.
Olemme sitoutuneet toimintaan sovellettavan laatustandardin (ISO 9001:2015) vaatimusten täyttämiseen. Standardia sovelletaan yhtiön koko liiketoimintaan ilman rajauksia.