Yhdistävä tekijä
Olemme kotimainen palveluyhtiö, joka auttaa yrityksiä menestymään laadukkailla asiakaspalvelu-, IT- ja tietoliikenneratkaisuilla. Olemme kuunteleva ja kasvollinen kumppani, joka tuottaa mitattua lisäarvoa liiketoimintaan yhdistämällä modernin teknologian ja korkean toimialaosaamisen. Olemme ylpeitä juuristamme myös perinteikkäänä puhelinyhtiönä, joka on rakentanut luotettavia yhteyksiä jo lähes 140 vuotta. Tarjoamme palveluja ihmiseltä ihmiselle – olemme yhdistävä tekijä, joka takaa asiakkailleen mielenrauhan ja sujuvamman arjen muuttuvassa maailmassa.
Palvelemme valtakunnallisesti monen eri toimialan yrityksiä, ja moni asiakkaistamme lukeutuu oman alansa tunnetuimpiin brändeihin Suomessa. Kuluttaja-asiakkaille tarjoamme tehokkaat ja tietoturvalliset valokuituun pohjautuvat netti- ja TV-palvelut oman verkkomme alueella Varsinais-Suomessa ja Satakunnassa.
Olemme vuodesta 1887 toiminut vakavarainen yhtiö. Julkistimme kesäkuussa 2025 merkittävän yrityskaupan, jonka myötä asiakkuuksistamme huolehtii kymmenellä eri paikkakunnalla jo 500 asiakaspalvelun ja IT-alan rautaista ammattilaista.
Tuotamme Suomen parasta asiakaspalvelua ja olemme Länsi-Suomen halutuin IT-ratkaisujen ja tietoliikennepalvelujen toimittaja.
Teemme asiakkaidemme arjesta sujuvaa ja autamme heitä menestymään omassa liiketoiminnassaan.
Arvot ohjaavat tapaamme toimia. Arvot on määritelty yhteistyössä henkilöstömme kanssa, ja siksi ne heijastuvat vahvasti arjen työssä.
VSP:n vuosi 2024 lukuina
Liikevaihtomme tilikaudella 2024 oli reilut 21 miljoonaa euroa.
Tilikauden käyttökate oli lähes kolme miljoonaa euroa.
Tilikauden liikevoitto oli reilut miljoona euroa
Vuonna 2024 teimme yli kolmen miljoonan euron investoinnit, jotka rahoitettiin aiempien vuosien tapaan kokonaan tulorahoituksella.
Yhtiön taseen loppusumma oli tilikauden 2024 lopussa lähes 32 miljoonaa euroa.
Vakavaraisuutemme on vahva: omavaraisuusasteemme oli yli 82 prosenttia.
Työllistimme viime tilikaudella keskimäärin 360 rautaista asiakaspalvelun ja ICT-alan ammattilaista monella eri paikkakunnalla.
Vuosikertomus vuodelta 2024
Vuosikertomuksesta löydät taloudellisten tietojen lisäksi mielenkiintoisia asiakastarinoita sekä kattavat esittelyt yhtiömme eri liiketoiminta-alueista. Tiedostosta löydät käteviä linkityksiä (mm. etukannesta ja sisällysluettelosta), jotka helpottavat ja nopeuttavat vuosikertomuksen selaamista.
Osinkopolitiikka ja päätöksenteko
Vakka-Suomen Puhelin Oy:n tavoitteena on tasainen ja vakaa osingonmaksu. Tavoitteenamme on pitää osakekohtainen osinko vakaana tuloksen vaihtelusta riippumatta, kuitenkin huomioiden yhtiön kulloinenkin rahoituksellinen asema ja strategia. Yhtiön ylin päätöksentekoelin on vähintään kerran vuodessa kokoontuva yhtiökokous. Varsinainen yhtiökokous valitsee hallintoneuvoston jäsenet. Hallintoneuvoston toimikausi on kolmivuotinen.
Sertifioitua palvelua
Yhtiöllemme on myönnetty ISO 9001 -laatusertifikaatti vuodesta 2004 alkaen. Sertifiointi kattaa yhtiömme koko toiminnan ja kaikki toimipisteet. Laatustandardin (ISO 9001:2015) mukaisten vaatimusten täyttyminen toiminnassamme varmistetaan vuosittaisilla auditoinneilla. Olemme saaneet auditoinneista joka vuosi erinomaiset arvosanat, ja erityisen positiivista palautetta olemme saaneet toimintamme jatkuvasta ja määrätietoisesta kehittämisestä. Laadunhallintajärjestelmämme uudelleensertifiointi suoritettiin lokakuussa 2025, eikä arvioinnissa todettu tälläkään kertaa lainkaan poikkeamia.
Auditoimme laatujärjestelmän mukaisesti toimintaamme aktiivisesti myös itse, ja vuosittain prosesseja ja toimintaamme auditoivat myös asiakkaat ja kumppanit.
ISO 9001:2015-sertifikaattimme
Vuonna 2022 meille myönnettiin ensimmäistä kertaa tietoturvallisuuden hallinnan sertifikaatti ISO/IEC 27001. Saimme ensisertifioinnissa hyvää palautetta laajasta sekä vahvasta sitoutumisesta tietoturvallisuuden hallinnan periaatteisiin, jotka näkyvät aidosti arjen työssä. Hallintajärjestelmän uudelleensertifiointi suoritettiin lokakuussa 2025, eikä arvioinnissa todettu lainkaan poikkeamia.
ISO/IEC 27001:2022-sertifikaattimme
Sertifiointikumppaninamme on alusta saakka toiminut Kiwa, joka on yli 35 maassa toimiva testaus-, tarkastus-, sertifiointi-, koulutus-, varmennus-, konsultointi- ja digitaalisten palvelujen tuottaja.
Laatupolitiikka
Kykenemme tunnistamaan asiakkaidemme tarpeet ja tuotamme mitattua lisäarvoa asiakkaidemme liiketoimintaan. Varmistamme henkilöstömme ammattitaidon ylläpidon ja kehittämisen jatkuvan parantamisen hengessä. Järjestämme suunnitelmallisesti koulutuksia ja arvioimme säännöllisesti toimintatapojemme tehokkuutta ja tarkoituksenmukaisuutta.
Olemme sitoutuneet toimintaan sovellettavan laatustandardin (ISO 9001:2015) vaatimusten täyttämiseen. Standardia sovelletaan yhtiön koko liiketoimintaan ilman rajauksia.
