Uutta näkemystä ja kokemusta VSP:n myyntitiimiin
VSP:n yrityspalvelujen myynti on vahvistunut kahdella myyntipäälliköllä. ICT-palveluiden Tommi Haikonen ja Contact Center -palveluiden Joonas Pitkänen haluavat rakentaa asiakkaidensa kanssa pitkiä, arvoa tuottavia kumppanuuksia.
Tommi Haikonen: ”Luottamus on avain pitkiin kumppanuuksiin”
Tommi Haikonen aloitti lokakuussa VSP:n IT- ja tietoliikennepalveluiden yritysmyynnissä myyntipäällikkönä. Hän hoitaa nykyisten asiakkaiden palvelukokonaisuuksia sekä tarjoaa ratkaisuja myös uusille asiakkaille. Uuteen tiimiinsä Haikonen tuo kahden vuosikymmenen myyntityökokemuksen tietotekniikka- ja IT-alalta.
– Toivon voivani antaa uusia ideoita ja erilaista näkökulmaa arkisiin asioihin. Tämä työ vaatii jatkuvasti itsensä kehittämistä, ja näin myös mielenkiinto alaa kohtaan säilyy, Haikonen kertoo.
VSP:n erityisvahvuuksina hän pitää laajaa tuotevalikoimaa, kattavaa tietotaitoa ja ketterää yrityskokoa. IT-palvelujen ulkoistuksessa lisäarvoa tuovat erityisesti palveluiden lyhyet vasteajat sekä mukavat ja osaavat ammattilaiset.
Omassa työnkuvassaan Haikonen pitää eniten sen sosiaalisesta puolesta eli asiakkaiden tapaamisista sekä ratkaisujen räätälöinnistä erilaisiin tarpeisiin.
– Koen tärkeäksi, että asiakkaiden on helppo lähestyä minua. Sovituista asioista täytyy pitää kiinni – luottamus on avain pitkiin kumppanuuksiin.
VSP:lle Haikonen haki entisen työkaverinsa vinkistä. Kuultuaan VSP:n avoimesta yritysmyynnin paikasta, jonka myyntialue oli vieläpä hänelle tuttu, hän ei aikaillut.
– Olin varmaan ensimmäinen, joka laittoi työhakemuksen sisään. Jo työhaastattelussa kiinnitin huomiota VSP:n yhteisöllisyyteen, ilmapiiriin ja toisista välittämiseen. Nämä eivät ole itsestäänselvyyksiä. Aikaisemmissa työpaikoissani en ole saanut yhtä hyvää vastaanottoa – siitä kaikille iso kiitos.
Joonas Pitkänen: ”Laadukas palvelu ja vakavaraisuus ovat VSP:n vahvuuksia”
Joonas Pitkänen aloitti myyntipäällikkönä marraskuussa ja palvelee niin uusia kuin nykyisiäkin VSP:n ulkoistetun asiakaspalvelun asiakkaita. Monipuoliseen työnkuvaan sisältyy myös toiminnan sisäistä kehittämistä.
Pitkänen aloitti VSP:llä jo vuonna 2017 asiakasneuvojana, minkä jälkeen hänen uransa jatkui myynnillisenä lähivalmentajana. Pitkä käytännön kokemus eri palveluista auttaa löytämään asiakkaille parhaat ratkaisut sekä selittämään niiden hyödyt ja parhaat käytännöt selkeästi. Käytännön kokemusta täydentää alan uusin teoriatieto, jota Pitkänen hankkii suorittamalla töiden ohessa liiketalouden ammattikorkeakouluopintoja.
– Sydäntäni lähellä on auttaa ja kouluttaa muita. Sain tehdä sitä aiemmassa roolissani, ja onnekseni pääsen jatkamaan sitä asiakkaiden kanssa. Myyjän täytyy pystyä kertomaan palveluista ymmärrettävästi ja palveluiden muotoutua asiakkaiden tarpeiden mukaan, Pitkänen kertoo.
Pitkästä kiinnostaa sekä ulkoistetussa asiakaspalvelussa että myyntityössä eniten arvon pitkäjänteinen tuottaminen. Se onnistuu, kun asiakkaille tarjotaan rehellisesti heidän tilanteeseensa sopivaa palvelua ja tehdään yhteistyötä kumppanuuteen perustuen.
Ulkoistetun asiakaspalvelun markkina on mielenkiintoinen, mutta se voi näyttäytyä sitä harkitsevalle yritykselle pirstaleisena. VSP:n vahvuuksina Pitkänen näkee vakavaraisuuden ja laadukkaan palvelun.
– Laadukas ja lisäarvoa tuottava palvelu on sitoutuneen ja osaavan henkilöstön, alan parhaiden työkalujen sekä sujuvien prosessien yhteispeliä.