VSP sai laatuauditoinnista jälleen erinomaiset arviot
VSP:lle on myönnetty ensimmäinen ISO 9001 -laatusertifikaatti jo vuonna 2004 ja sertifiointi kattaa yhtiön koko liiketoiminnan.
VSP:lle on myönnetty ensimmäinen ISO 9001 -laatusertifikaatti jo vuonna 2004 ja sertifiointi kattaa yhtiön koko liiketoiminnan. Yhtiön sertifiointikumppanina on alusta saakka toiminut Kiwa Inspecta, joka on Pohjois-Euroopan johtava tarkastus-, testaus-, sertifiointi-, konsultointi- ja koulutusalan palveluyritys. Laatusertifikaatti myönnetään yritykselle aina kolmeksi vuodeksi kerrallaan ja voimassaolo edellyttää vuosittaisen auditoinnin hyväksyttyä toteutusta.
Tänä vuonna VSP:ssä oli vuorossa kolmipäiväinen seuranta-auditointi, joka toteutettiin Kiwa Inspectan toimesta marraskuun alussa. Auditointiin osallistui kolmen päivän aikana 19 henkilöä eri puolilta VSP:n organisaatiota. Kyseessä oli samalla jälleen myös laajennusarviointi, sillä Eurajoen toimipiste lisättiin VSP:n nykyisten Porin, Rauman, Salon, Turun ja Uudenkaupungin toimipisteiden ohella laatusertifikaatin kattavuuteen. VSP osti entisen Eurajoen Puhelin Osk:n koko liiketoiminnan toukokuussa 2021. Lokakuussa tänä vuonna avattu neljäs palvelukeskus Porvoossa tullaan liittämään laatusertifioinnin piiriin ensi vuonna.
Laatupoikkeamia ei havaittu, positiivisia havaintoja kirjattiin runsaasti
Vuoden 2021 auditoinnissa arvioitiin johtamisen, laadunhallintajärjestelmän ja laatutoimintojen lisäksi tällä kertaa mm. yhtiön toteuttamia yritysjärjestelyjä, eri liiketoimintojen prosesseja, uusien asiakkuuksien käyttöönottoprojekteja, yhtiön uusia palvelukonsepteja sekä työsuhteen elinkaarihallintaan ja markkinointiviestintään liittyvää kehitystyötä. Merkittävänä operatiivisena hankkeena auditoitiin myös meneillään olevaa palvelutuotantoalustan vaihtoa. Edistyksellinen Elisa Desk korvaa vaiheittain tämän vuoden loppuun mennessä VSP:n asiakaspalveluliiketoiminnan nykyisen SAP CC -palvelualustan. Elisa Desk on monikanavainen asiakaspalvelu- ja tiketöintijärjestelmä, joka kokoaa eri kanavista tulevat yhteydenotot samaan käyttöliittymään, mikä lisää merkittävästi asiakaspalvelutyön sujuvuutta ja tarjoaa asiakkaille saumattoman asiakaskokemuksen.
Kiwa Inspectan pääauditoija Keijo Virtasen raportilta löytyi tälläkin kertaa ilahduttavan iso joukko positiivisia havaintoja VSP:n toiminnasta ja ennen kaikkea vaikuttavasta, jatkuvasta parantamisesta. Laatupoikkeamia ei auditoinnissa todettu lainkaan.
- Auditointi todensi tälläkin kertaa vahvan sitoutumisemme laatustandardin mukaiseen toimintaan arjessamme. Laatu on meille aidosti kunnia-asia ja kiitän suuresti henkilökuntaamme siitä, että olemme pitäneet laadun säilymisestä hyvää huolta myös pitkään jatkuneiden poikkeusolojen keskellä, toteaa toimitusjohtaja Matti Nurmi.