VSP:n neljännen palvelukeskuksen avaus Porvoossa onnistui hyvin
Ensimmäisen vaiheen tavoite täyttyi ja yhtiö hakee lisää henkilöstöä.
VSP eli Vakka-Suomen Puhelin avasi lokakuussa 2021 hyviä tuloksia tuottaneen ennakkorekrytoinnin jälkeen neljännen asiakaspalvelukeskuksen Porvooseen. Yhtiö työllistää Porvoossa nyt 26 henkilöä ja hakee parhaillaankin henkilöstöä lisää. VSP on yksi Suomen johtavista ulkoistetun asiakaspalvelun tuottajista ja merkittävä IT- ja tietoliikennepalvelujen toimittaja Länsi-Suomessa. Koko yhtiö työllistää jo 450 osaajaa seitsemällä eri paikkakunnalla.
VSP:n Porvoon palvelukeskus sijaitsee kaupungin ydinkeskustassa ja asiakaspalvelutyötä on mahdollisuus tehdä palvelukeskuksessa tapahtuvan perehdytysjakson jälkeen myös etätyönä. Yhtiön tavoitteena on työllistää aikaa myöden Porvoossa jopa viitisenkymmentä asiakaspalvelun ammattilaista.
Yhtiön asiakaspalveluliiketoiminta on kasvanut viime vuosina vahvasti ja asiakkaina on useita tunnettuja suomalaisia brändejä. Yhtiö työllistää tällä hetkellä jo yli 370 asiakaspalvelun ammattilaista ja sillä on Porvoon ohella palvelukeskukset Salossa, Turussa ja Uudessakaupungissa. Kasvu on tapahtunut orgaanisesti eli ilman yritysostoja.
- Työhön soveltuvaa työvoimaa on Porvoosta löytynyt hyvin ja tällä hetkellä tuotamme asiakaspalvelua täällä jo neljälle merkittävälle asiakkuudelle. Ilahduttavan moni hakijoista on ollut lisäksi kaksikielisiä, mikä on meille tärkeää, kertoo tuore palvelupäällikkö ja Porvoon toimipisteen toiminnasta vastaava Johanna Kortetjärvi.
Työn merkityksellisyydestä noussut motivaatiotekijä hakeutua alalle
Liiketoimintajohtaja Jyri Poutun mukaan toimiala on kokenut isoja muutoksia viime vuosina. Palvelua tuottavalta kumppanilta vaaditaan korkeaa teknologiakyvykkyyttä ja myös itse asiakaspalvelutyö on muuttunut vaativammaksi.
- Jatkuvasti kasvavat odotukset niin osaamisen, palvelukanavien kuin laajojen palveluaikojenkin suhteen ovat suuri haaste monen organisaation omalle asiakaspalvelulle. Ulkoistamisen keskeisimpiä syitä ovatkin asiakaspalvelun laadun ja tehokkuuden optimointi sekä asiakaskokemuksen ja asiakasarvon kasvattaminen.
Kortetjärvi toteaa, että samalla kun työn vaativuus on lisääntynyt, on myös työn merkityksellisyys monella tapaa kasvanut. Tämä on monelle tärkeä motivaatiotekijä hakeutua alalle.
- Kehittyvän teknologian myötä monet asiakaspalvelun rutiinitehtävät on pitkälle automatisoitu. Tämä on muuttanut työn luonnetta, sillä nyt osaajia tarvitaan nimenomaan ammattitaitoa ja päättelyä vaativiin tehtäviin, joihin tekoäly ei kykene. Tuotamme asiakaspalvelua monelle eri toimialalle ja käsittelemme keskimäärin jopa 10 000 kontaktia joka päivä - olemme siis aidosti osana todella monen suomalaisen arkea.