Vakka-Suomen Puhelimen eli VSP:n logo.
  • Yrityksille
  • Kuluttajille ja taloyhtiöille
  • Työnhakijoille
  • Yrityksille
    • IT ja tietoliikenne
    • Ulkoistettu asiakaspalvelu
    • Asiakastarinat
    • Ajankohtaista
    • Yhteystiedot
    • Yritys
  • Kuluttajille ja taloyhtiöille
    • Netti
    • Tietoturva
    • TV-palvelut
    • Muut palvelut
    • Yhteystiedot
  • Työnhakijoille
    • VSP työpaikkana
    • Avoimet työpaikat
    • Tarinoita toimistolta
    • Yritys

Asetukset

Kieli:
Fonttikoko:

Yhteydenottolomake

Ota yhteyttä!

Asiantuntijamme kertovat mielellään palveluistamme yrityksille.
Tarkista syötetty arvo
Tarkista syötetty arvo
Tarkista syötetty arvo
Tarkista syötetty arvo
Haluan että minuun otetaan yhteyttä: *
Tarkista syötetty arvo
Voit valita yhden tai useamman palvelun
Tarkista syötetty arvo

TEKSTIPUHELUPALVELU HELPOTTAA JA NOPEUTTAA ASIOINTIA

Texttelefon på svenska    Text phone in English

Tekstipuhelut ja tekstipuheluiden välityspalvelu tarjoavat kuuroille, kuulo-, kuulonäkö- ja puhevammaisille mahdollisuuden hoitaa asiointia muiden kansalaisten kanssa yhdenvertaisella tavalla. Palvelua voi käyttää kaikenlaisiin puheluihin ja sitä voi käyttää internetin kautta ilmaiseksi. Aikaa ei tarvitse varata etukäteen ja palvelu on käytössä kolmella kielellä: suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi.

Tekstipuhelupalvelun käyttö edellyttää rekisteröitymistä, jonka jälkeen saat käyttöösi henkilökohtaiset tunnukset, joilla palvelua voi käyttää.

Kun olet täyttänyt ja lähettänyt rekisteröintilomakkeen, asiakaspalvelumme aktivoi tunnuksesi ja saat sähköpostiisi käyttäjätunnuksen ja salasanan. Tämän jälkeen voit kirjautua palveluun alla olevasta linkistä.

Kirjaudu palveluun

Alla näkyvän painikkeen takaa löytyvällä lomakkeella voit lähettää palveluun liittyviä kysymyksiä, käyttäjätunnukseen ja/tai salasanaan liittyviä pyyntöjä tai yhteydenottopyynnön.

Ota yhteyttä

TEKSTIPUHELUPALVELUN AUKIOLOAJAT 

Ma-pe klo 8.00 – 20.00

Lue lisää palvelusta

KIRJAUDU TEKSTIPUHELUPALVELUUN

KIRJAUDU PALVELUUN

KÄYTÄ KÄTEVÄSTI NETIN KAUTTA

Palvelun käyttöön riittää tavallinen tietokone, jossa on internetyhteys. Palvelu on käytettävissä suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi ja sen avulla voit hoitaa asiointia itsenäisesti. Välittäjät ovat koulutettuja ammattilaisia ja heitä sitoo vaitiolovelvollisuus.


UUSI KÄYTTÄJÄ? NÄIN PÄÄSET ALKUUN

Palvelun käyttö edellyttää rekisteröitymistä. Rekisteröitymisen jälkeen saat käyttöösi henkilökohtaiset tunnukset palvelun käyttöön.

Alta löydät linkin rekisteröitymislomakkeelle. Kun olet täyttänyt lomakkeen ja lähettänyt sen kautta tiedot asiakaspalveluumme, saat käyttäjätunnuksen ja salasanan sähköpostiisi.

TÄSTÄ PÄÄSET REKISTERÖITYMÄÄN


PALVELU KULKEE MUKANASI - KÄYTÄ MYÖS KÄNNYKÄLLÄ

Tekstipuhelut ovat mahdollisia myös mobiilisti, sillä palvelua voi käyttää älypuhelimella tai tabletilla, jossa on nettiyhteys.

LATAA MOBIILISOVELLUS MYMMX ASENNUS- JA KÄYTTÖOHJE

Sovellus on tekstipohjainen työkalu, joka mahdollistaa välityspalvelun, jonka avulla tekstipuhelupalvelun käyttäjä voi olla yhteydessä kuulevaan henkilöön. Sovellus mahdollistaa välityspalvelun käytön riippumatta siitä, missä olet.

Sovelluksen myMMX voi ladata Android-laitteille Google Playsta ja iOS-pohjaisille laitteille AppStoresta.

Testaa ja kerro käyttökokemuksistasi/lähetä palautetta osoitteeseen: tekstipuhelu@vsp.fi
Samasta osoitteesta voit pyytää myös opastusta palvelun käyttöön.

TEKSTIPUHELUPALVELUJEN KÄYTTÖEHDOT/LOPPUKÄYTTÄJÄN LISENSSISOPIMUS

VIKATILANNE?

Mikäli havaitset tekstipuhelupalvelussa vikaa, voit tehdä vikailmoituksen numeroon 040 169 6006.

HÄTÄTILANNE

Tekstipuhelupalvelu ei hätätilanteissa ole paras kanava. Hätätilanteissa kannattaa lähettää tekstiviesti suoraan hätänumeroon 112 (vaatii rekisteröitymisen).

TEKSTIPUHELUPALVELUUN VOIT SOITTAA PALVELUN AUKIOLOAIKOINA

Palveluun voi soittaa erityisellä tekstipuhelimella, jolloin kuuro henkilö voi kommunikoida välittäjän kanssa tekstin avulla ja välittäjä välittää tekstit puhuttuna puhelun vastaanottajalle. Palvelussa on myös ns. puhekytkentä eli kuuro voi myös puhua omat osuutensa ja hänelle kirjoitetaan kuulevan henkilön vastaus.

Tekstipuhelupalvelun aukioloajat

Ma-pe klo 8.00 – 20.00

Alla eri tarkoituksiin varatut numerot:

  • 0100 2288 – tavalliset puhelut Suomessa (0,2019 eur/puhelu + pvm )
  • 0100 2299 – matkapuhelut ja puhelut Ruotsiin (0,1043 eur/min + pvm)
  • 0600 92288 – maksulliset asiapalvelut ja ulkomaan puhelut (0,25eur/puhelu+0,66e/min+pvm)
  • 0700 98695 – maksulliset viihdepalvelut (2,29e/min+pvm)

PVM eli paikallisverkkomaksu on 0,12 eur/puhelu + 0,012 eur/min

Tekstipuhelupalvelua voi käyttää myös kuuleva henkilö soittamalla tavallisesta puhelimesta numeroon 0100 2288. Tällöin välittäjä kirjoittaa soittajan puheen tekstimuodossa tekstipuhelimen käyttäjälle.

Tekstipuhelupalvelua voi käyttää kätevästi ja maksutta internetin kautta. Internetpalvelun käyttö edellyttää ainoastaan palveluun rekisteröitymistä.

VIKATILANNE?
Mikäli havaitset tekstipuhelupalvelussa vikaa, voit tehdä vikailmoituksen numeroon 040 169 6006.

HENKILÖKOHTAINEN NUMERO

Voit varata käyttöösi myös henkilökohtaisen numeron, joka mahdollistaa puheluiden vastaanottamisen tekstipuhelupalvelumme välityksellä! Henkilökohtainen numero helpottaa huomattavasti kaikenlaista asiointia; voit jättää oman numerosi ja soittopyynnön esimerkiksi lääkärikeskusten ajanvaraukseen ja virastoihin ja käyttää sitä vaikkapa käyntikorteissasi.

Haluatko käyttöösi henkilökohtaisen numeron? Lähetä viestiä osoitteeseen: tekstipuhelu@vsp.fi
Kerro viestissä seuraavat tiedot: oma nimi ja tekstipuhelupalvelun käyttäjätunnus

Palvelu on käytettävissä omalle tietokoneellesi asennettavalla sovelluksella. Sovelluksen voit ladata tästä
(kun klikkaat linkkiä ohjelma kysyy, haluatko Suorittaa tai Tallentaa ohjelman? Paina Suorita)

Lataa tai tulosta sovelluksen pikaopas 

OperaattoreilleTietosuoja ja sopimusehdotYhteystiedot