Onko yrityksesi asiakaspalvelu huippuunsa viritetty?
Kilpailu ja asiakkaiden kasvavat vaatimukset haastavat nyt monen yrityksen omaa asiakaspalvelua; miten varmistaa paras palvelukokemus ja arvo jokaisessa kohtaamisessa, miten hyödyntää teknologiaa ja tekoälyä viisaasti, miten mitata asiakaspalvelun laatua ja tuottavuutta?
Tästä artikkelista löydät muutaman keskeisen kulman, miksi niin moni yritys on päätynyt ulkoistamaan asiakaspalvelunsa kumppanille.
Asiakaspalvelu vaatii kyvykästä teknologiaa
Tekoälyn ja robotisaation hyödyntäminen, kattavan itseasioinnin mahdollistaminen sekä somekanavien ja sovellusten integroiminen osaksi yrityksen asiakaspalveluprosessia tarjoavat täysin uudenlaista tuottavuutta. Meillä VSP:ssä käytössä ovat markkinajohtajien uusimmat teknologiaratkaisut, ja etsimme koko ajan uusia kumppaneita pysyäksemme teknologiakehityksen kärjessä asiakkaidemme eduksi. Asiakkaanamme pääset hyödyntämään asiantuntemustamme kanavien (puhe, sähköposti, chat, sosiaalinen media, verkkolomakkeet) valinnassa ja hallinnassa, automaation ja robotiikan hyödyntämisessä sekä sisältöanalytiikan käytöstä asiakaskuuntelussa – ilman omia investointeja!
Asiakaspalvelusta halutaan merkittävä myyntikanava
Lisätuotteiden ja -palvelujen tarjoamisella on todennetusti jopa asiakaskokemusta parantava vaikutus, mutta osaako yrityksesi hyödyntää asiakaspalvelua myös myynti- ja markkinointikanavana? VSP:n tarjoamassa ulkoistetussa asiakaspalvelussa työskentelee oma myyntivalmentaja, joka yhteistyössä palvelupäälliköiden kanssa vastaa koko asiakaspalveluhenkilöstön myynnillisen osaamisen jatkuvasta valmennuksesta ja myynnillisissä palveluissa myös myyntisuorituksen ohjauksesta parhaita käytäntöjä hyödyntäen.
Tekoäly on kiinteä osa tulevaisuuden asiakaspalvelua
Tekoäly tuo asiakaspalveluun paljon uusia mahdollisuuksia, mutta se pitää sisällään myös riskejä. VSP haluaa tarjota asiakkailleen myös alan parasta tekoälyosaamista, minkä vuoksi olemme valinneet kumppaneiksemme markkinoiden parhaat teknologiatoimijat. Teknologian lisäksi tarvitaan kuitenkin syvällistä kokemusta ja näkemystä siitä, mikä on asiakaskokemuksen ja asiakaspalveluprosessien vinkkelistä se paras teknologiaratkaisu. Me VSP:ssä näemme, että toimivin yhdistelmä muodostuu tekoälyn, automaation ja ihmisen tuottaman asiakaspalvelun kombinaatiosta.
Asiakaspalvelun tulee olla kuluerän sijasta tuottava yksikkö
Onko yrityksesi asiakaspalvelun tavoitteet asetettu siten, että laatu ja kustannustehokkuus kohtaavat? Mitataanko yrityksessäsi esimerkiksi asioinnin helppoutta (CES), ensimmäisen kontaktin ratkaisuastetta (FCR) tai asiakkaiden suositteluhalukkuutta (NPS) tai syntynyttä lisämyyntiä? Onko asiointikokemus tavoitellulla tasolla kanavasta riippumatta, ja onko jokaisen palvelutapahtuman kustannus tarkasti yrityksesi tiedossa? Meillä VSP:ssä työkalut raportointiin ja mittaamiseen ovat huippuluokkaa. Tuotamme asiakkaalle läpinäkyvää ja reaaliaikaista raportointia niin määrällisistä kuin laadullisistakin tunnusluvuista. Teknologiakyvykkyyttämme tukee oma sisäinen data- ja IT-osaamisemme.
Haluatko sparria yrityksesi oman asiakaspalvelun kehittämiseen tai lisätietoa asiakaspalvelun ulkoistamisesta?
Voimme tulla myös auditoimaan yrityksesi asiakaspalvelun ja antaa vinkkejä sen kehittämiseen.
Ota rohkeasti yhteyttä:
Jyri Pouttu
Puh. 050 1510
Lähetä sähköpostia