Chat-palvelu

Hei, kuinka voin auttaa?

Chat-palvelujen suosio kasvaa edelleen räjähdysmäisesti. Chat on kätevä asiointityökalu, joka parhaimmillaan lisää myyntiä ja parantaa entisestään asiakaskokemusta. Chatin tekninen toteutus verkkosivustolle käy nopeasti, mutta sitä ennen on huolehdittava, että palveluprosessi ja chatin resursointi ovat kunnossa. VSP tarjoaa chat-kanavan osana ulkoistettua asiakaspalvelua.

Chat tarkoittaa verkkosivulla avautuvaa keskusteluikkunaa, jonka kautta asiakas voi kirjoittaen keskustella reaaliajassa asiakaspalvelijan tai asiantuntijan kanssa. Chatin voi toteuttaa teknisesti monella tavalla. Ikkuna voi olla sivuilla näkyvissä pysyvästi, mutta mikäli chat ei palvele 24/7, kerrotaan chatin aukioloaika ikkunassa erikseen. Chat-ikkuna voi ilmaantua vain tietylle sivustolle ja ainoastaan haluttuna aikana. Chatin ilmestymistä voidaan säädellä myös sivustolla vietetyn ajan mukaan.

VSP tarjoaa chat-palvelua avaimet käteen -periaatteella. Yrityksen sivuilla toimiva chat-kanava integroidaan VSP:n contact center -järjestelmään ja kanavan hallinnasta vastaa VSP:n koulutettu asiakaspalveluhenkilöstö. Chat-ikkunan ulkoasu räätälöidään yrityksen oman nettisivuston mukaiseksi. Chat-ikkunaan voidaan liittää myös takaisinsoitto-ominaisuus, jolloin asiakas voi jättää soittopyynnön chat-palvelun ollessa suljettuna tai varattuna.

Palvelulle on tällä hetkellä valittavissa kaksi valmista toteutuskokonaisuutta. Laajemmat toteutukset on mahdollista toteuttaa erikseen sovittuina projektitoimituksina.